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Szabo, Barbara
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Official Name
Szabo, Barbara
Main Affiliation
Akademische Titel
Dr., BA MA
Email
barbara.szabo@fh-burgenland.at
Scopus Author ID
56500061100
Status
staff
Research Outputs
Now showing 1 - 10 of 36
- Publication
198 1 - Publication
242 711 - PublicationStudiengangsübergreifender MOOC zum Aufbau wissenschaftlicher KompetenzenAnlässlich des steigenden Bedarfs an Fernlehreelementen an der FH Burgenland entwickelte ein interdisziplinäres Team des Departments Gesundheit im Studienjahr 2020/21 einen Massive Open Online Course (MOOC) für alle Studierenden des Departments Gesundheit zum Thema „Wissenschaftliches Arbeiten“. Dieser Kurs stellt die multimediale Form der „Richtlinie zur Erstellung wissenschaftlicher Arbeiten im Department Gesundheit“ dar. Neben der Vermittlung von Lehrinhalten, unter anderem mithilfe von Erklärvideos, Checklisten und Textseiten, inkludiert der MOOC zahlreiche good-practice-Beispiele. Zudem weist er einen hohen Übungscharakter auf. Durch das gemeinsame Commitment aller Studiengänge ist es möglich, dass Lehrende aller Fachbereiche im Department Gesundheit den MOOC im Rahmen der asynchronen Fernlehre einsetzen. Zusätzlich hat jeder bzw. jede Studierende die Möglichkeit, sich individuell orts- und zeitunabhängig in einzelnen Feldern des wissenschaftlichen Arbeitens bzw. der sozialwissenschaftlichen Methoden zu vertiefen. Im Speziellen bietet der MOOC Studierenden die Gelegenheit, vor dem Verfassen von Bachelor- und Masterarbeiten die eigenen wissenschaftlichen Kompetenzen zu reflektieren und weiter auszubauen.
176 1 - PublicationPersonalized and Research-Led Teaching as Building Blocks to Success During Pandemic Times in Austria's Higher Education Sector35 years after signing the Ottawa Charter, the field of health promotion is undergoing a dynamic development. This also applies to the tertiary education sector. There is still no law in Austria that regulates occupations in health promotion. Another challenge is that students within a specific cohort have different interests, goals and prior knowledge. This requires flexibility and openness. Besides, the COVID-19 pandemic reinforced the need for digital, flexible and personalized teaching and learning opportunities at universities. Concept: In this paper the didactic framework of a full-time bachelors’ programme as well as a part-time masters’ programme at the University of Applied Sciences Burgenland is described. The CompHP framework and the outlines of a new health education policy in the DACH region formed the basis for defining study goals. Principles: In order to achieve the study goals, two didactic principles are combined: personalized teaching and learning and linking teaching and research. Conclusion: During the COVID-19 pandemic, using a variety of didactic principles and creating a concept for the implementation of distance learning methods can help meet the challenges during the knowledge transformation process. Results may be referred to a wide range of study programmes in various academic fields.
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