Options
Kummer, Claudia
Loading...
Official Name
Kummer, Claudia
Visiting Lecturer at Széchenyi István University in Györ
Young Science Ambassador
Verband der Marktforscher Österreichs
Akademische Titel
Ehemalige FH Mitarbeiterin
ORCID
Scopus Author ID
37077608700
Status
exstaff
Research Outputs
Now showing 1 - 10 of 27
- Publication
138 1 - PublicationSEMAFO7 : Skala zur Messung sozialer Erwünschtheit in der Marktforschung(Zentrum für Psychologische Information und Dokumentation (ZPID), 2011)
;Grohs, Reinhard; Die SEMAFO7 dient der bereichsspezifischen Messung der Tendenz zu sozial erwünschtem Antwortverhalten im Kontext der Marktforschung. Die Skala weist primär zwei Anwendungsmöglichkeiten auf (Grohs, Ebster & Kummer, 2009): Sie dient zum Einen der Identifikation von Skalen, deren Resultate durch sozial erwünschtes Antwortverhalten beeinflusst werden. Die SEMAFO7 fungiert hier als Kontrollskala, deren Korrelation mit einer für die Fragestellung inhaltlich relevanten, theoretisch jedoch unkorrelierten Skala als Indiz für sozial erwünschtes Antwortverhalten zu werten wäre. Zum Anderen können mit der SEMAFO7 Personen identifiziert werden, die in besonderem Maße zu sozial erwünschtem Antwortverhalten neigen. Es fehlt allerdings bislang eine Normierung, aus der sich Kriterien für einen Ausschluss von Probanden aus der Analysestichprobe oder Gewichtungsfaktoren zur Korrektur von Antworttendenzen ableiten lassen.175 1 - PublicationEye Tracking für Werbesujets der Seefestspiele Mörbisch – Welches Design gewinnt Aufmerksamkeit?Der Beitrag zeigt die Anwendung der Blickaufzeichnung auf ein konkretes Praxisproblem – die Werbekampagne einer Kulturinstitution. In einem Eye Tracking-Test sahen 49 Testpersonen zwei Werbestimuli in zwei Gruppen. Aus der Analyse von Blickpfaden, Betrachtungsdauer und Areas of Interest im Zeitverlauf ergibt sich eine klare Empfehlung für Sujet A. Daraus werden erfolgversprechende Gestaltungsparameter abgeleitet.
230 1204 - PublicationAccessible Tourism: Service Encounters with Disabled Tourists in AustriaSenior tourists and handicapped tourists constitute a growing market as the European Population is ageing continuously (Alén et al. 2012). Between mid-2012 and mid-2013, these two segments accounted for 783 million trips of one or several days' duration within the European Union (Neumannconsult 2014). Although the potential of increased revenues from "accessible tourism" has been widely recognised and supported in several studies at a European level, touristic providers have as yet largely failed to react with the necessary adaptations of their existing offers. In this presentation, an exploratory study of handicapped tourists‘ experiences is presented. A multi-method approach is used to analyse the service scape of an Austrian Spa, a festival organizer, and a museum, from the tourists’ point of view. The results give an insight into different types of impairment. Best practice examples are compared with typical shortcomings in the service scape of these tourism providers.
170 1 - PublicationTHE 5-DOOR APPROACH TO ELEARNING FOR THE INTERREG EXCELLENCE IN RESEARCH, SOCIAL, AND TECHNOLOGICAL INNOVATION MANAGEMENT (EXCELLENCE-IN-RESTI)(IATED Academy, 2018-03)
; ;Weiss, Gorazd; ; 12 partners from 9 countries in the Danube Region formed a collaborative learning community to design, test, and offer a quality Excellence in Research, Social and Technological Innovation Project Management Programme with the core purpose of increasing the capacity for EU project acquisition, planning, and implementation. The project is funded by the EU Interreg Danube Transitional Programme and lead by The Centre for Social Innovation (ZSI), Vienna, Austria. The target audience are young professionals, but the programme is open to all interested learners. The curriculum is composed of five modules and 20 classes—offering information, advice, theories, processes, methods and tools to lead participants to success with their projects. The classes are structured to align with the ECTS credit system in EU universities and participants will earn a Certificate of Completion from the Project Consortium. The curriculum will be piloted during an entire year with three face-to-face events, but is intended to be offered fully online and completed through self-assessment in each step.247 1 - Publication
155 2