Options
Stöckl, Albert
Loading...
Official Name
Stöckl, Albert
Akademische Titel
Ehemaliger FH Mitarbeiter
Status
exstaff
Research Outputs
Now showing 1 - 10 of 14
- PublicationDie Differenzierung des Herkunftsterroirs von burgenländischen Leitweinen auf Basis deskriptiver Kostbewertungen - Teil 1: 'Blaufränkisch' und 'Zweigelt'(2014)
;Flak, Walter ;Krizan, Rudolf ;Passmann, Gabriele; ; ;Tiefenbrunner, Wolfgang ;Wallner, ErichWuketich, Andreas144 2886 - PublicationKonsumenten-Studie : Analyse von Dienstleistungen burgenländischer HeurigenbetriebeGlobale kulinarische Trends, zunehmender Wettbewerb und ein größeres Weinwissen beim Konsumenten - Heurigenbetriebe sind veränderten Rahmenbedingungen ausgesetzt. Welche Kern- und Zusatzdienstleistungen ziehen jüngere Besucher an? Wo liegen die Stärken und die Schwächen dieses gastronomischen Formats?
112 1 - PublicationStudie zu Einstellungen, Kriterien und Labels : Biowein aus Sicht der WeinkonsumentenWelche Einstellungen haben Konsumenten gegenüber Biowein? Welche Kriterien sind entscheidend beim Kauf einer Falsche Wein? Ist die Verwendung eines Biolables hilfreich für die Vermarktung? Wird Wein mit und ohne Biolabel unterschiedlich wahrgenommen? Die vorliegenden Studien der Fachhochschul-Studiengänge Burgenland in Eisenstadt geben Antwort.
150 2 - PublicationVergleich von Inhaltsstoffen und Kundengeschmack : Neues oder gebrauchtes Holz oder Chips?Der Einsatz von Barriques ist mit hohen Kosten in der Anschaffung verbunden. Die kurze Einsatzdauer der Fässer (in der Regel 3 bis 4 Jahre) macht Alternativen attraktiv. Doch ist das geschmackliche Ergebnis vergleichbar?
117 1 - PublicationStudie der Fachhochschule Burgenland : DAC-Herkunft im VordergrundIm Jahr 2002 wurde in Österreich mit dem Weinviertel DAC der erste Herkunftswein nach dem Prinzip "Districtus Austriae Controllatus" geschaffen. Eine Studie ging der Frage nach, wie die Herkunft am Etikett von DAC-Weinen in der Praxis transportiert wird.
127 1 - PublicationKnowledge Extraction and Advanced Analyses Through Inverse Modelling Using Artificial Neural NetworksUsing artificial neural networks (ANN) to model an observed process is state of the art in engineering and is receiving more and more attention in social or marketing research. As shown in previous publications static data analytics, like an ANN based dependency matrix (DM), creates a better understanding of the relationship between dependant and independent variables of the observed system. To gain a better understanding of the behaviour and dynamics of an observed system a further step has been taken. . This is accomplished by transforming the ANN-DM into its open form equivalent. This is represented by several ANN models, one for each observed model parameter. An algorithm, which was published by the author, can be used for this transformation. The final result makes it possible to study the dynamic relationships between all parameters, including simulation and conclusions on its inverted model behaviour. The author will show based on an example from tourism marketing, how this inverse modelling approach can be applied and what new knowledge can be extracted from the achieved simulation results. The conclusion is that ANN based algorithms makes it possible to model an observed system in a static but also in a dynamic way. Inverting the model generates a deeper insight view and additional knowledge about an observed system. The resulting applications range from supporting strategic decisions to predictive control or model based simulation.
132 2 - PublicationZertifizierungen werden wichtiger : IFS als WettbewerbsvorteilIm Lebensmitteleinzelhandel sind Qualitätsstandards oft ein entscheidendes Kriterium für den Vertragsabschluss. Etliche österreichische Winzerbetriebe haben sich deshalb schon zu einer Zertifizierung entschlossen.
128 1 - PublicationUsing attribution theory to explain tourists' attachments to place-based brands(Elsevier, 2012)
;Orth, Ulrich R.; ;Veale, Roberta ;Brouard, Joëlle ;Cavicchi, Alessio ;FARAONI, MONICA ;Larreina, Mikel ;Lecat, Benoît ;Olsen, Janeen E. ;Rodríguez-Santos, Carmen ;Santini, CristinaWilson, DamienAssuming a holistic view of attribution, the paper presents hypotheses regarding the mediating role of brand related attributions in the relationships between tourists' experiences (pleasure, arousal, satisfaction) and their emotional attachments to place-based brands. Testing the hypotheses involves a sample of 3460 visitors to fifteen international regions and examining wine (e.g., regional umbrella brands such as Bordeaux, Rioja, Tuscany, Napa, and Western Hills) as the tested stimulus. Results suggest that brand related attributions fully mediate the influence of pleasure and satisfaction on brand attachments, whereas arousal has a direct effect; prior place attachment and place to brand associations enhance effects of the tourism experience.137 1Scopus© Citations 71