Research Outputs

2014 2014 2013 2013 2012 2012 2011 2011 2010 2010 0.0 0.0 0.2 0.2 0.4 0.4 0.6 0.6 0.8 0.8 1.0 1.0
Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    Erfolgsfaktoren und Barrieren bei der Einführung von Social Media in KMUs
    (Österreichische Fachhochschul-Konferenz, 2013-04-04) ;
    In diesem Beitrag werden mittels einer Cross-Case Analyse von sechs Fallstudien Einführungsstrategien, Motivationsfaktoren und kritische Erfolgsfaktoren für Social Media in KMUs analysiert. Hinsichtlich der Einführungsstrategien wird untersucht, ob ein top-down oder bottom-up Ansatz gewählt wurde und welche Begleitmaßnahmen eingesetzt wurden, um die Nutzung der Social Media Anwendung zu fördern. Um den detaillierten Vergleich gewährleisten zu können, wird eine standardisierte Struktur für die Fallstudien als Grundlage für eine systematische Analyse entwickelt.
      290  1169
  • Publication
    Wikis im unternehmensinternen Wissensmanagement
    (Edition Donau-Universität Krems, 2014) ; ;
    Mittels Cross-Case Analyse von acht Fallstudien zum Einsatz von Wikis im un-ternehmensinternen Wissensaustausch wird untersucht, welche Maßnahmen eingesetzt werden, um die aus Literatur und Praxis bekannten Förderfaktoren umzusetzen. Als Ergebnis zeigt sich, dass eine Vorbildfunktion des Manage-ments und klare Ziele den Erfolg wesentlich beeinflussen. Den größten Nutzen ziehen MitarbeiterInnen aus der verbesserten Transparenz, der Durchsuchbar-keit der Wissensbasis, der Dokumentation und dem Austausch von Wissen.
      216  2255
  • Publication
    Reviewing the E-Collaboration Marketplace
    (ICE-B International Conference on e-Business, 2010-07-28) ; ;
    Electronic collaboration systems that support and enable communication, coordination and collaboration between people in shared projects, processes and teams within organisations and for cross-organisational use have significantly changed under the influence of Web 2.0 technologies and social software. The electronic collaboration marketplace is made up of numerous systems that offer a large variety of features. A classification approach is presented that classifies electronic collaboration systems and thus structures the diverse collaboration marketplace. Collaboration systems are evaluated and compared using a set of evaluation criteria that allow for the assessment of all major collaboration tasks. Thus completeness of systems as well as the main focus of applicability of individual collaboration systems is determined.
      492  4948
  • Publication
    E-Collaboration Systems: How Collaborative They Really Are
    (COLLA 2011 – The First International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications, 2011-06-24) ;
    Electronic Collaboration Systems support employees in communication, coordination and collaboration tasks to work together to a common purpose to achieve business benefit. However, the marketplace of E Collaboration systems is multifaceted and is made up of various types of systems with differing emphasis. E Collaboration systems may be well suited for communication tasks or coordination tasks (e.g., collaboration systems with focus on project management), but lack support of collaborative tasks – and vice versa. To identify the extent of the support of “real” collaboration of E Collaboration systems, an analysis of collaboration features is applied to a number of E Collaboration systems. Although we focus entirely on collaboration features and present results on a number of E-Collaboration systems with above-average collaboration emphasis, significant differences in extent and quality of collaboration support can be detected.
      572  2817