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Schauer-Frank, Bettina
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Official Name
Schauer-Frank, Bettina
Alternative Name
Schauer, Bettina
Main Affiliation
Akademische Titel
Mag. Dr.
Email
bettina.schauer-frank@fh-burgenland.at
Scopus Author ID
26029219800
Status
staff
Research Outputs
Now showing 1 - 4 of 4
- PublicationErfolgsfaktoren und Barrieren bei der Einführung von Social Media in KMUsIn diesem Beitrag werden mittels einer Cross-Case Analyse von sechs Fallstudien Einführungsstrategien, Motivationsfaktoren und kritische Erfolgsfaktoren für Social Media in KMUs analysiert. Hinsichtlich der Einführungsstrategien wird untersucht, ob ein top-down oder bottom-up Ansatz gewählt wurde und welche Begleitmaßnahmen eingesetzt wurden, um die Nutzung der Social Media Anwendung zu fördern. Um den detaillierten Vergleich gewährleisten zu können, wird eine standardisierte Struktur für die Fallstudien als Grundlage für eine systematische Analyse entwickelt.
290 1169 - PublicationWikis im unternehmensinternen WissensmanagementMittels Cross-Case Analyse von acht Fallstudien zum Einsatz von Wikis im un-ternehmensinternen Wissensaustausch wird untersucht, welche Maßnahmen eingesetzt werden, um die aus Literatur und Praxis bekannten Förderfaktoren umzusetzen. Als Ergebnis zeigt sich, dass eine Vorbildfunktion des Manage-ments und klare Ziele den Erfolg wesentlich beeinflussen. Den größten Nutzen ziehen MitarbeiterInnen aus der verbesserten Transparenz, der Durchsuchbar-keit der Wissensbasis, der Dokumentation und dem Austausch von Wissen.
216 2255 - PublicationReviewing the E-Collaboration Marketplace(ICE-B International Conference on e-Business, 2010-07-28)
; ; Electronic collaboration systems that support and enable communication, coordination and collaboration between people in shared projects, processes and teams within organisations and for cross-organisational use have significantly changed under the influence of Web 2.0 technologies and social software. The electronic collaboration marketplace is made up of numerous systems that offer a large variety of features. A classification approach is presented that classifies electronic collaboration systems and thus structures the diverse collaboration marketplace. Collaboration systems are evaluated and compared using a set of evaluation criteria that allow for the assessment of all major collaboration tasks. Thus completeness of systems as well as the main focus of applicability of individual collaboration systems is determined.492 4948 - PublicationE-Collaboration Systems: How Collaborative They Really Are(COLLA 2011 – The First International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications, 2011-06-24)
; Electronic Collaboration Systems support employees in communication, coordination and collaboration tasks to work together to a common purpose to achieve business benefit. However, the marketplace of E Collaboration systems is multifaceted and is made up of various types of systems with differing emphasis. E Collaboration systems may be well suited for communication tasks or coordination tasks (e.g., collaboration systems with focus on project management), but lack support of collaborative tasks – and vice versa. To identify the extent of the support of “real” collaboration of E Collaboration systems, an analysis of collaboration features is applied to a number of E Collaboration systems. Although we focus entirely on collaboration features and present results on a number of E-Collaboration systems with above-average collaboration emphasis, significant differences in extent and quality of collaboration support can be detected.572 2817