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Kummer, Claudia
Research Outputs
Akademisches Schreiben als Schlüsselkompetenz – studentische Perspektiven und institutionelle Unterstützung am Beispiel des Kurses „AWO“
2015, Hauptfeld-Göllner, Petra, Kummer, Claudia
Optimierung von Smart Home Energy Management Systemen mit Usability-Tests
2020-11-26, Kremsner, Thomas, Pfeiffer, Christian, Marhold, Nicole, Kummer, Claudia, Holper, M.
Die Lehre qualitativer Marktforschung eine multiperspektivische Evaluierung didaktischer Erfahrungen
2011-05, König, Bettina, Kummer, Claudia
The principal goal of teaching qualitative market research in a business degree programme at a university of applied sciences is to provide students with methodological skills that prove applicable in practice and are, at the same time, compliant with prevailing standards of academic research. Creating an appropriate curriculum that includes the methods of conducting expert interviews and carrying out focus groups poses challenges to instructors and students, both full-time and part-time. Designed as a "research workshop," the course we designed turned out to be most effective for teaching future graduates of business administration how to use relevant and practical qualitative market research methods. Students had to implement independently both research techniques 1. within their group and 2. in teams. They were thereby enabled to draw on synergies with respect to the recruitment of interview partners, implementation of analysis methods, and the visualization of results. At the same time, they gathered experiences in the triangulation of methods and data. Concurrently, a critical examination of quality criteria in the field of qualitative market research—as opposed to commonly used quantitative approaches—was ensured. Referring to the organization and communication efforts required by instructors and students, the integration of blended learning in this project-oriented course design made the implementation of this programme highly complex. The experiences reported here provide a solid basis for future programs that intend to teach qualitative market research techniques to prospective graduates of business administration in a blended learning framework.
An meinen Fähigkeiten als Liebhaber habe ich schon gezweifelt : Die Messung sozial erwünschten Antwortverhaltens
2009, Grohs, Reinhard, Ebster, Claus, Kummer, Claudia
Ein besonderes Problem wissenschaftlicher Befragungen ist die Tendenz von Respondenten ihre Antworten - bewusst oder unbewusst - in Richtung sozialer Erwünschtheit zu verzerren. Dieses Problem erhält mit steigendem Interesse der Marktforschung an sozial verträglichem Konsumentenverhalten sowie an negativen Aspekten des Konsumentenverhaltens, wie etwa Materialismus oder Kaufsucht, immer mehr Aufmerksamkeit. Eine weit verbreitete Technik zur Messung sozial erwünschten Antwortverhaltens sind Kontrollskalen. Die bisher konstruierten Skalen eignen sich jedoch nur begrenzt für die Anwendung in der Marktforschung, da sie einerseits für Marketingskalen unverhältnismäßig lang sind und andererseits teils psychopathologische Inhalte abfragen, die in einer Marktforschungsumfrage Anstoß erregen können. Die Autoren stellen eine neue Skala zur Messung von sozial erwünschtem Antwortverhalten vor, die eine vertretbare Skalenlänge besitzt und in der Marktforschung eingesetzt werden kann ohne Reaktanz beim Respondenten hervorzurufen.
Der ReSTI Five-Door-Ansatz zur systematischen Entwicklung von Innovationen für Start-up-Unternehmen und innovative KMU im Sinne einer Circular Economy
2019-09-26, Praith, Johann, Rowland, Regina, Kummer, Claudia, Zavrl, Irena, Szüdi, Gábor
Critical success factors for effective student learning in the Business studies context
2017, Kummer, Claudia, Hauptfeld-Göllner, Petra
Das neue Weinetikett : Wie reagieren Konsumenten auf das neue EU-Bezeichnungsrecht?
2009, Schwab-Matkovits, Ingrid, Kruisz, Anita, Kummer, Claudia
Artificial Intelligence und Digital Recruiting im Human Resource Management
2021, Ettl-Huber, Silvia, Kummer, Claudia, Trinkl, Nina, Pfeiffer, Christian, Baldwin, Alexandra
Eye Tracking in Advertising Effectiveness Research for Cultural Marketing
2015, Kummer, Claudia
Peer Groups im Diplomandenseminar :Studierende begleiten Studierende beim Schreiben der Diplomarbeit
2012, Kummer, Claudia, Semmler-Matosic, Tonka
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